Temperatuur en remmen gs moon 260

GS Moon
Plaats reactie
JJRAVEN
Ik rij een: Buggy 4x2
Merk: Gs moon 260

Temperatuur en remmen gs moon 260

Bericht door JJRAVEN » 01 aug 2018, 13:09

Goedenmiddag,
Ik heb een vraag over de temperatuur van mijn gs moon 260. Wat is de normale temperatuur als de motor goed warm is? De naald van de klok staat tijdens het rijden tegen het rood aan. Is dit normaal of wordt het geheel te warm?
Daarnaast heb ik problemen met de remmerij. Ik heb voor nieuwe remblokken en klauwen gemonteerd. Daarnaast heb ik er een nieuwe hoofdremcilinder op gezet, de oude zat helemaal vast. Vervolgens met een ontluchtingsset zowel voor als achter alles ontlucht. De voorremmen werken nu een beetje, maar volgens mij niet helemaal zoals het zou moeten. De achter remmen functioneren helemaal niet. Toen we er mee te begonnen werkten de achterremmen echter nog wel. Ook niet optimaal, maar de buggy remde iig af bij het intappen van het rempedaal..
Is er iemand die hier adviezen over heeft? Alvast bedankt!

mud
Ik rij een: S x S (Side by Side)
Merk: Polaris
Contacteer:

Re: Temperatuur en remmen gs moon 260

Bericht door mud » 01 aug 2018, 23:02

Ik heb het sterke vermoeden dat het toch een kwestie is van ontluchten. Altijd bij het verst verwijderde wiel t.o.v. de hoofdremcilinder beginnen (volgorde: rechtsachter->linksachter->rechtsvoor->linksvoor). Probeer als je met de achterkant begint de achterzijde bijvoorbeeld in een takel te hangen zodat deze kant beduidend hoger staat/hangt dan normaal. Als je bij de voorzijde aangekomen bent hetzelfde herhalen. Gebruik bij voorkeur ATE Blue racing remvloeistof, deze is blauw van kleur zodat je goed kan zien wanneer het hele systeem gespoeld is na het ontluchten. Succes.

Afbeelding
Playboy, miljonair en leugenaar (vooral dat laatste). [thumbsup]

JJRAVEN

Bericht door JJRAVEN » 02 aug 2018, 18:15

Bedankt voor je reactie! We gaan er mee aan de slag.
Heb je toevallig ook adviezen over de temperatuurvraag? [blush2]

jomen
Merk: can-am commander ltd

Bericht door jomen » 02 aug 2018, 22:09

tegen het rood aan lijkt mij net wat teveel

JJRAVEN

Bericht door JJRAVEN » 03 aug 2018, 10:35

Ja dat idee had ik zelf ook idd. Is er ook een manier om de koelvin te testen? Ik weet namelijk niet eens zeker of die het wel doet. Die richting zat ik zelf op te denken.. koelvin, misschien icm de thermostaat oid. Maar het is ook lastig omdat ik geen idee heb wat een normale stand van de teller is. Dit is mijn eerste buggy. Lastig lastig..

jomen
Merk: can-am commander ltd

Bericht door jomen » 03 aug 2018, 22:47

kan je de thermostaat niet door verbinden dan moet die in schakelen lijkt mij

Plaats reactie