gts-moon 260-2 start niet

GS Moon
Plaats reactie
Zilverado

gts-moon 260-2 start niet

Bericht door Zilverado » 24 mei 2021, 14:35

hallo ik heb een gs-moon 260-2 gekocht van 2012 die al een tijdje stil staat omdat ie niet start
ik heb gekeken of ie compressie heeft en dat lijkt me ruim voldoende, hij vonkt ook en hij krijgt benzine, de bougie is nat als ik hem er uit draai na een start poging, ik heb de slang tussen het luchtfilter en carburateur verwijderd en kan zien dat ie tijdens het starten soms backfired in de carburateur verder is er mij verteld dat ie dit euvel heeft opgelopen en toen in de schuur is beland en er niet naar omgekeken is, heeft er nog iemand ervaring met dit probleem of tips voor mij, het lijkt wel of de ontsteking niet op tijd staat, of hij krijgt te veel benzine mischien
ik heb er al een nieuwe bougie in gedraaid en naar mijn idee vonkt ie goed.

kannema
Ik rij een: Buggy 4x2
Merk: PGO

Re: gts-moon 260-2 start niet

Bericht door kannema » 26 mei 2021, 08:08

heb zelf aan een Gs-moon 260 quad blokje gesleuteld en weet dat het soms een gepriegel kan zijn om hem aan de praat te krijgen.
ik ben destijds begonnen zonder carburateur en remreiniger om te zien of hij uberhaupt leven wilde, dat was bij mij goed.
bleek carburateur te zijn welke te veel benzine gaf (of te weinig lucht). doe in dat geval ff de carburateur stofzuiger test (google deze maar eens)
Pgo 250

Zilverado

Bericht door Zilverado » 29 mei 2021, 09:47

hij loopt, ik had wel een vonk maar heb later getest met een vonken tester en hij was te zwak, nieuwe bobine er op en hij prutteld weer, nu de carburateur iets beter afstellen en dan eens een test rondje

kannema
Ik rij een: Buggy 4x2
Merk: PGO

Bericht door kannema » 30 mei 2021, 07:49

Zilverado schreef:
29 mei 2021, 09:47
hij loopt, ik had wel een vonk maar heb later getest met een vonken tester en hij was te zwak, nieuwe bobine er op en hij prutteld weer, nu de carburateur iets beter afstellen en dan eens een test rondje
goed bezig [thumbsup]
Pgo 250

Plaats reactie