Tanknivometer aansluiten

GS Moon
Plaats reactie
Fabcon

Tanknivometer aansluiten

Bericht door Fabcon » 19 mar 2017, 20:45

Hallo,

Ik ben bezig met een gsmoon 260 op te knappen. Nu werkt de benzine meter niet op de meter. Ik heb de vlotter doorgemeten, die varieert tussen 35 en 500 ohm. Nieuwe digitale meter gekocht. Echter meter blijft leeg aangeven. Of draadjes zitten verkeerd, of vlotter is toch kapot. Wie kan mij helpen aan de weerstandswaardes van de vlotter en een elektrisch schema van een gsmoon260-2. Of iets vergelijkends waar dezelfde meter in zit.

jens-
Ik rij een: S x S (Side by Side)
Merk: Polaris

Re: Tanknivometer aansluiten

Bericht door jens- » 19 mar 2017, 22:03

miss heb je hier wat aan ;)
http://www.bqrn.nl/download/manual/GS_M ... Manual.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.bqrn.nl/download/manual/GS_M ... ANUAL1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
roest is lichter dan carbon :)

Fabcon

Bericht door Fabcon » 23 mar 2017, 21:03

Bedankt voor de schema's. Deze had ik zelf ook al gevonden. Helaas zijn die chinezen niet zo van elektrische schema's delen. Kom op het hele internet geen plaatje tegen van die aansluitingen..

Koos
Ik rij een: Quad 4x4
Merk: TGB
Contacteer:

Bericht door Koos » 23 mar 2017, 23:23

Afbeelding

Als de tank vol is moet hij 0 ohm zijn. dus zet eens 12volt op de draad naar de meter
Koos de Moor | www.koosdemoor.nl
Ruska Sprinter 1600 (vw buggy) | Shark Imperator 2006-2007 (de salto bug) | AXR Carbone enduro 2007-2013 | TGB Gunner550 2013-2018 | TGB Blade 1000 EPS 2018-Heden

Fabcon

Bericht door Fabcon » 24 mar 2017, 20:39

Bedankt voor het meedenken koos. Echter is dit wat je tekent een standaard schema van een benzinemeter. Ik heb bij die gsmoon een combimeter erin zitten die snelheid en brandstofnivo aangeeft. Er zitten echter 6 draden aan die meter. Ik heb onder het dashboard 9 draden. 3 draden zijn van de sensor voor snelheidsmeter. Draden van de vlotter kan ik ook vinden. Deze varieerd tussen 29 en 500 ohm. Met veel goochelen heb ik de snelheid werkend. Maar de tank blijft leeg aangeven. Uit pure ellende al een nieuwe meter en vlotter gekocht. Geen succes. Mijn enige hoop is iemand die een foto wil maken van zijn gsmoon. Waar de draden duidelijk zichtbaar op zijn. Liefst nog even een lijstje. Zijn dus 6 draden.

Plaats reactie