,

Het is nu 13 nov 2018, 21:33

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ombouw PGO 600I
BerichtGeplaatst: 06 sep 2016, 14:07 

Ik rij een: Buggy 4x2
Merk: PGO
Hallo, ben in bezit van een PGO 600I, heb deze zo´n 2 jaar, en wil wel daar wel een andere krachtbron in plaatsen, die 1 cilinder heeft niet erg mijn voorkeur daarom wou ik er eigenlijk een motorfiets motor inbouwen zijn er genoeg te vinden bij motorsloop.
Waarom, eentonig geluid van de motor, ook het jankend geluid van de vario steekt me tegen.
Denk aan een 4 cilinder van 600 cc, eveneens watergekoeld, bijvb van Honda of Suzuki.
Eerst moet de motor eruit, aandrijving naar wielen en achteruit blijft dus bestaande.
Maar tegen welke problemen ga ik opkijken:
1:kettingwiel op aandrijving, dus aandrijving van motor naar aandrijving van de wielen laten gebeuren door middel van tandwielen en ketting.
2:ontkoppelen? wil geen extra pedaal om te ontkoppelen, moet dus gebeuren aan het stuurwiel.
3:schakelen idem aan het stuur.
4:electronica van de motorfiets laten werken met instrumenten van PGO, starten bijvb.
Eerst ga ik eens opmeten hoeveel plaats ik ter beschikking heb om een andere motor in te bouwen.
Belangrijk punt, ga niet slijpen aan het bestaande frame, en het moet er netjes uitzien, anders begin ik er niet aan.
De buggy moet niet sneller gaan dan nu 100 km/h is voor mij meer dan voldoende, maar mag wel meer pit inzitten, sneller accelereren.
Alle ideeën en info hoe ik deze zaken kan uitvoeren zijn welkom.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ombouw PGO 600I
BerichtGeplaatst: 06 sep 2016, 16:43 

Ik rij een: Quad 4x4
Merk: TGB
Echt iets voor "Mustang" of "Koetsenbouwer", die hebben ervaring met ombouwen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 sep 2016, 16:58 

Merk: Pgo
Voor 2 en 3 zou ik eens kijken hoe dat zit bij een schakel kart. Daar zitten in principe 125 cc cross motoren met 5 of 6 versnellingen op gemonteerd.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 sep 2016, 18:44 

Merk: dongfang
niet slijpen aan chassis mag je vergeten denk ik

en dan : alles wat chinees is, is niet voorzien (te zwak) om groter geweld aan te kunnen

dus veranderen (of aanpassen) van versnellingsbak
als de lagers niet meer uit het blok vliegen, zullen waarschijnlijk de steekassen het begeven

aanpassen van tank ?

remmen aanpassen ?

heb ooit een ombouw van pgo 500 gevolgd,
en bovenstaande problemen kwamen voorbij

voor de rest,
veel plezier met de ombouw

groeten,

mustang

p.s. als je originele versnellingsbak gebruikt, is ineens het probleem voor het achteruitrijden opgelost

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 sep 2016, 09:22 

Is een nieuwe van 2014, als het niet gaat zonder slijpen begin ik er niet aan, is ook niet de bedoeling dat de buggy sneller gaat lopen, wil de ombouw enkel doen om die trillende 1 cilinder kwijt te geraken en de jankende vario, als je zo een uurtje aan het rijden bent ben je blij dat je kunt stoppen.
Andere motor= ander geluid, vario geluid weg, trillingen weg, motoren met automatische versnellingen zijn er niet zoveel, Honda heeft er eentje met niet zoveel meer vermogen, NC 700, ga alles eens rustig bekijken, begin er maar aan als ik 100 % zeker ben dat het kan.
Wat betreft de versnellingsbak, is dit een pijnpunt? zijn er al leden die er problemen mee hebben?
Ombouw van een 500 heb ik ook ergens gezien maar dan plaatsen ze daar een motor in van meer dan 100 pk, natuurlijk kan de rest dat niet aan, maar ik wil het beschaafd houden.
Indien leden meer informatie of tips hebben, ik hoor ze graag.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 sep 2016, 11:33 
Ik zou een koppeling hendel van een motorfiets aan de versnelligspook bevestigen. Dat kijkt me het handigste en het veiligste.

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 sep 2016, 12:06 

Wat bedoelt u daarmee, bestaat daar in de handel iets voor, ik hoor het graag.
Ook het schakelsysteem bij het kart gebeuren heb ik al eens bekeken, maar hoe gebeurt de ontkoppeling?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 08 sep 2016, 22:57 

Merk: Pgo
Bij karts zit er een hefboom aan de de stuurstang, die je tegen het stuur aantrekt. Wordt in de praktijk alleen gebruikt bij het wegrijden en verder wordt er geschakeld zonder koppeling.
Ik heb een vergelijkbare ombouw gedaan en heb daar een motorvscooter als basis gebruikt.zowel het blok als de originele kabelboom. Goede electrische schema erbij en vandaar draadje voor draadje een nieuwe kabelboom gemaakt. Resultaat, alles werkt op de originele manier.
De kwaliteit van de vario,s van gerenomeerde motorscooters vind ik een stuk beter als de chinese variant.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 sep 2016, 15:57 

Welke motor heb je dan gebruikt?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 feb 2017, 11:28 

Ben nu bezig met uitkijken welke motor in aanmerking komt, volgende suggesties heb ik van een motorsloop.
Honda CB 500 met 50 pk en 47 Nm, Kawa 600 ZZR 80 pk en 62 Nm, heeft hij liggen, de PGO heeft 37 pk en 46 NM.
Voor ik werkelijk eraan begin wil ik alles eerst grondig nazien, eerste punt hoe de overbrenging uitvoeren, wil de poelie die op de reductiekast zit vervangen door een tandwiel of getande riem, aluminium schijf zit vast op stalen poelie, daarop zou een andere poelie of tandwiel kunnen komen.
Heeft iemand al deze poelie eens vervangen of foto´s in detail hiervan? of beter nog een poelie liggen waarvan de aluminium schijven versleten zijn.
Wil dus zeker niet mijn nieuwe buggy slopen voor ik alles 100 % in orde heb.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur