,

Het is nu 17 okt 2018, 22:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 03 nov 2010, 17:18 
Offline
Avatar gebruiker

Lid sinds: 21-10-2010
Berichten: 28
Woonplaats: Leeuwarden
Ik rij een: Buggy 4x2
Merk: Trailmaster
Omdat mijn GS Moon 150cc nogal wat olie verbruikt, heb ik de motor eens open gemaakt.
De zuigerveren zien er op het oog redelijk uit. Als ik de bovenste zuigerveer in de cilinder doe, is de speling tussen de uiteinden van de zuigerveer 0.75 mm. Weet iemand wat die speling ongeveer moet zijn? 0.75mm lijkt mij wat veel.

Groeten,
Henri


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 nov 2010, 18:46 
Offline
Avatar gebruiker

Lid sinds: 31-12-2009
Berichten: 318
Woonplaats: venhuizen aan de kust
Ik rij een: Buggy 4x2
Merk: pgo
Henri check ook je klepsteel afdichting
Dat kon ook de boosdoener wezen.
en bij twijfel vernieuwen.
gr gnoef

_________________
Als een man tot zijn navel in het water staat,
gaat dat zijn verstand te boven.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 nov 2010, 18:53 
Offline
Avatar gebruiker

Lid sinds: 02-06-2010
Berichten: 564
Woonplaats: Boelenslaan
Ik rij een: Buggy 4x2
Merk: PGO
Heb ff gegoogled en kwam hier terecht..
http://www.buggydepot.com/forums/viewto ... &sk=t&sd=a

Schijnt dezelfde motor te zijn als de kinroad 150cc ????
Dit is de servicemanual daarvan.
https://www.dixiesales.com/ipl/355/Kinr ... Manual.pdf

heb zelf ook wat online staan Mischien kun je er wat mee.
http://cid-8bfc02ddf9ad1bff.office.live ... gy%20files
is echter van de pgo maar ik denk dat e.e.a. overeen komt..
Succes.
p.s. Wil je met alle plezier komen helpen indien nodig.

Groet Kornelis

_________________
Pgo 250


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 nov 2010, 21:14 
Offline
Avatar gebruiker

Lid sinds: 21-10-2010
Berichten: 28
Woonplaats: Leeuwarden
Ik rij een: Buggy 4x2
Merk: Trailmaster
Ik ga zo wie zo de uitlaatklep vernieuwen, de zitting is niet goed meer. Ik denk dat ik de inlaatklep meteen ook maar vervang. Ik zal even goed naar de afdichting kijken.

De motor van de kinroad lijkt er wel veel op. Ik zal het eens goed doornemen, ik kan zo snel niet de minimum afmeting vinden voor de zuigerveer.

Ik kreeg vandaag te horen dat de nieuwe stoelen voor de bug er zijn, die ga ik morgen ophalen. Met een verstelbare bestuurdersstoel kan Frouckje misschien ook net bij het stuur :drive1; . Dan neem ik meteen een nieuw setje zuigerveren mee, dat zijn de kosten ook niet, en dan weet ik dat het goed is.
Ik laat het wel weten als het niet lukt [willy_nilly] , dan kan je met gillende sirenes deze kant op komen.

Groeten,
Henri


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 nov 2010, 21:40 
Offline
Avatar gebruiker

Lid sinds: 02-06-2010
Berichten: 564
Woonplaats: Boelenslaan
Ik rij een: Buggy 4x2
Merk: PGO
Henri schreef:
Ik laat het wel weten als het niet lukt [willy_nilly] , dan kan je met gillende sirenes deze kant op komen.

Groeten,
Henri


Nou dat met gillende sirenes zal wel niet lukken maar je zegt het maar dan maken we ff een afspraak.

Let wel op bij het vervangen van de kleppen dat je ze goed inschuurt, heb zelf beide kleppen vervangen inclusief afdichting.
heb eerst e.e.a. gegoogled en vond deze site. http://home.kpn.nl/paulusjm/motor.htm
staat een en ander uitgelegd o.a. het klepschuren.
Ben ongeveer een halve dag aan het schuren geweest ....
Het resultaat is er dan ook naar....

_________________
Pgo 250


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 nov 2010, 02:13 
Offline
Avatar gebruiker

Lid sinds: 31-12-2009
Berichten: 318
Woonplaats: venhuizen aan de kust
Ik rij een: Buggy 4x2
Merk: pgo
Henri wat ik heb kunnen vinden,
is dat een 150cc 18/100 ruimte er tussen heeft
gr gnoef

_________________
Als een man tot zijn navel in het water staat,
gaat dat zijn verstand te boven.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 nov 2010, 21:40 
Offline
Avatar gebruiker

Lid sinds: 21-10-2010
Berichten: 28
Woonplaats: Leeuwarden
Ik rij een: Buggy 4x2
Merk: Trailmaster
Ik heb vandaag een nieuw setje zuigerveren gehaald. Ik meet bij de nieuwe veer nu 0.3 mm. Dat is wel wat meer dan 18/100 (0.18 mm?), maar dat is een minimum waarde.

Nu moet ik alleen de nieuwe veren er nog in de goede volgorde in zetten. De onderste veer is vrij duidelijk. Dan heb ik nog een zwarte veer gemerkt met A, en een bruine met een glimmend randje gemerkt met ATG. Volgens mij is de bruine met het glimmende randje de bovenste, en de zwarte de middelste. Is dit juist?

Groeten,
Henri


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 nov 2010, 12:32 
Offline
Avatar gebruiker

Lid sinds: 31-12-2009
Berichten: 318
Woonplaats: venhuizen aan de kust
Ik rij een: Buggy 4x2
Merk: pgo
Henri schreef:
Ik heb vandaag een nieuw setje zuigerveren gehaald. Ik meet bij de nieuwe veer nu 0.3 mm. Dat is wel wat meer dan 18/100 (0.18 mm?), maar dat is een minimum waarde.

Nu moet ik alleen de nieuwe veren er nog in de goede volgorde in zetten. De onderste veer is vrij duidelijk. Dan heb ik nog een zwarte veer gemerkt met A, en een bruine met een glimmend randje gemerkt met ATG. Volgens mij is de bruine met het glimmende randje de bovenste, en de zwarte de middelste. Is dit juist?

Groeten,
Henri


Henri wat ik er nog van is de glimmende ring boven
En als er een klein merkje of stipje op zit deze ook naar boven later wijzen
dit geld voor alle zuigerveren
En Henri de ruimte tusssen je zuigerveren is er voor dat als hij warm word
en de veren uitzetten niet vastlopenin de cilinderwand.
gr Gnoef

_________________
Als een man tot zijn navel in het water staat,
gaat dat zijn verstand te boven.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 nov 2010, 21:20 
Offline
Avatar gebruiker

Lid sinds: 21-10-2010
Berichten: 28
Woonplaats: Leeuwarden
Ik rij een: Buggy 4x2
Merk: Trailmaster
De motor zit weer in elkaar. Hij draait weer prima, ik heb weer het vermogen terug dat verdwenen was. Of er nog olie verbruikt wordt moet de tijd leren. De proefritten (rustig zuigerveren inlopen) waren in ieder geval goed. Behalve de eerste rit, toen kwamen er wat ploffen uit de uitlaat als ik het gas los liet. Dat klonk best wel goed met de nieuwe uitlaat, maar is waarschijnlijk niet zo goed voor de uitlaatklep. De uitlaatpakking zat een beetje verkeerd, dat is dus al weer opgelost. Ik heb nu ook de koffiemetmelkbruine bougie waar ik al veel over gelezen had, hiervoor was hij altijd aan de zwarte kant. Al met al is het er wel beter op geworden.

De nieuwe uitlaat van gnoef klinkt in ieder geval wel heel goed.
Bedankt Hans. [thumbsup]

Groeten,
Henri


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 nov 2010, 22:08 
Offline
Avatar gebruiker

Lid sinds: 31-12-2009
Berichten: 318
Woonplaats: venhuizen aan de kust
Ik rij een: Buggy 4x2
Merk: pgo
Klinkt goed Henri
Nu het olie verbruik nog afwachten.
En miss ga je met de nieuwe pijp een paar km sneller.
En ook ik ben te vreden als jij dat ben.
gr gnoef

_________________
Als een man tot zijn navel in het water staat,
gaat dat zijn verstand te boven.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group