Topsnelheid

Crossbone en Carbone
DHL

Topsnelheid

Bericht door DHL » 25 mar 2011, 22:28

Ik begrijp er niets van...
Mijn vorige crossbone liep 95 met voorruit, 100 zonder. Soms zelfs 105.
Degene ik nu heb haalt 85 zonder ruit. Bij beide crossbones haalde ik er enkel die plastic bus in de carburator uit.

Wie weet hoe het komt dat identieke crossbones verschillende snelheden halen? Is er een afwijking op de snelheidsmeter, zijn er verschillende vario's van uit het fabriek...? Ik weet dat er korte en lange versnellingsbakjes zijn, maar dan zou hij tegen de begrenzer moeten zitten. Bergaf rijdt hij 100, dus kan hij niet tegen de begrenzing zitten volgens mij.

Ik zou dit echt graag weten, wie helpt me ermee?

martijn

Re: Topsnelheid

Bericht door martijn » 26 mar 2011, 08:31

die van mij loopt ook rond de 85.(gps)
berg op of af, maakt niet uit.
maar had jouw vorige niet een aangepaste koppeling....
of de rolletjes aangepast........
Verleden.......
Buggy, Gs-moon 260cc \ Buggy, axr crossbone 400cc /quad, sym quadlander 250cc
Buggy, axr carbone enduro 400cc

heden
tgb 325 bj 2014

DHL

Bericht door DHL » 26 mar 2011, 08:52

Nee, m'n vorige was niet aangepast. Op het Franse forum spreken ze wel van 2 soorten boiten. Korte voor alle terrein-uitvoeringen, langere voor de baan-uitvoeringen. Met de korte zouden ze 85 rijden, maar wel aan hoge toeren. De lange 100 ongeveer. (Dat las ik gisterenavond nog)
Weet niet wat ik ervan moet denken, heb wel de indruk dat deze harder optrekt. Maar is nu ook weeral 2 jaar geleden dat ik die andere had...
Zij leggen grotere wielen in geval van korte boite. Of kopen een ander boitje...
Maar dat heb ik er nu niet direct voor over.
En bij mijn weten zit de enige begrenzing in de carburator. Klopt toch of niet?
Benieuwd wat jullie ervan denken?

DHL

Bericht door DHL » 26 mar 2011, 10:03

Ik heb zojuist gebeld naar de invoerder van Belgie. Die heeft geen weet ivm lange of korte boiten.
Ik heb dan naar de garage gebeld die de AXR waarmee ik nu rij nieuw verkocht heeft. Die weet het ook niet. Hij zegt om hem op te krikken en eens laten te draaien zonder deksel op de vario(wat volgens mij niet kan door die as?). Zo zou ik moeten zien of de vario tot het einde open gaat.
Nu weet ik het totaal niet meer... misschien kunnen de kenners me helpen?

mooij

Bericht door mooij » 26 mar 2011, 14:40

ik ben nooit een begrenzer tegen gekomen
grotere of kleinere banden maakt ook niet veel uit
ik heb een keer kleinere banden er onder gezet en topsnelheid ging niet omlaag
die blijft romd de 100 kmh hangen hij trok alleen veel harder op
Afbeelding
zonder vario deksel kan je hem niet laten draaien
om dat het asje die de versnellings bak ingaat op het deksel gelagerd is
Afbeelding

ik heb bij koos ooit eens andere tandwielen er in gezet ik weet alleen niet wat zijn snelheids winst was
je zou eens aan koos kunnen horen

vr groet richard

DHL

Bericht door DHL » 26 mar 2011, 14:59

Dank je voor de uitleg al.
Ik zat even door te denken, je zegt grote of kleine wielen maken niet uit. Telkens 100. Maar ik vermoed dat je met de kleinere wielen trager reed. Omdat het opname element van op as zit eigenlijk en je wielen veel sneller ronddraaien. Weet je wat ik bedoel?

Zou me eigenlijk verwonderen dat er in de vario iets verkeerd is. Kunt niet veel fouten maken daar he. Enige fout die volgens mij mogelijk is, is een verkeerde riem. Kan dit de top beinvloeden? Of zou er dan toch, zoals ze op het Franse forum beweren, een verschil zitten in de boiten? Kortere voor alle terrein....? Koos reed in het begin ook maar 85 dacht ik?

Ik denk net nog aan iets... wil er iemand eens kijken of er een nummer op de ruitenwisserarm staat? Of wie weet van welke wagen hij komt?

mooij

Bericht door mooij » 26 mar 2011, 19:48

DHL schreef:Dank je voor de uitleg al.
Ik zat even door te denken, je zegt grote of kleine wielen maken niet uit. Telkens 100. Maar ik vermoed dat je met de kleinere wielen trager reed. Omdat het opname element van op as zit eigenlijk en je wielen veel sneller ronddraaien. Weet je wat ik bedoel?

Zou me eigenlijk verwonderen dat er in de vario iets verkeerd is. Kunt niet veel fouten maken daar he. Enige fout die volgens mij mogelijk is, is een verkeerde riem. Kan dit de top beinvloeden? Of zou er dan toch, zoals ze op het Franse forum beweren, een verschil zitten in de boiten? Kortere voor alle terrein....? Koos reed in het begin ook maar 85 dacht ik?

Ik denk net nog aan iets... wil er iemand eens kijken of er een nummer op de ruitenwisserarm staat? Of wie weet van welke wagen hij komt?

snelheid maakte niets uit opname element zit inderdaad op de as
maar mijn km teller doet het +/- 10 km en dan stopt hij
dus heb altijd gps snelheid en maakte dus niets uit grote of kleine wielen

ruitenwisser arm is niet van een auto als ik tijd heb zal ik ff kijken wat voor merk hij is

mooij

Bericht door mooij » 26 mar 2011, 20:15

ruiten wisser motor + arm is van DOGA made in spain

DHL

Bericht door DHL » 26 mar 2011, 20:27

Bedankt dat je gekeken hebt. Ik zal eens googlen seffens. Een nummer of zo staat er niet in? Zo nee, zou je dan eens de lengte willen meten? Of speelt de vorm en lengte niet zoveel rol?
Veel vragen he, waarom woon ik niet in jullie buurt [willy_nilly]
100 gps snelheid, dat is wel mooi. In een wagen zou dat dan ongeveer 105 a 110 op de teller zijn. Maakt dat je steeds vlot meekan in het verkeer.
En daar ben ik nu een beetje bang voor. Zover ik hoor draait m'n motor al heel wat toeren aan 85 km per uur.
Dus ergens vermoed ik wel dat er bakjes bestaan met andere tandwielen. Zo zeggen ze toch op het Franse forum. Eén van hen wisselde zelfs eens van bak..
Maar dan heb ik nu dus een probleem... Andere tandwielen is voor mij geen optie, te moeilijk... Misschien, heel misschien dat een andere vario samen met grotere achterbanden een iets hogere top gaan geven?
Of wat zouden jullie doen in mijn geval? Ik rij steeds on road..

martijn

Bericht door martijn » 27 mar 2011, 08:42

http://www.bqrn.nl/viewtopic.php?f=34&t=294" onclick="window.open(this.href);return false;

scroll eens een beetje naar onder op deze pagina.
dan zie je welke tandwielen je bij koos kan bestellen(als ie ze nog heeft)
maar dan moet je wel je versnellingsbak openmaken,
is te doen hoor...
Verleden.......
Buggy, Gs-moon 260cc \ Buggy, axr crossbone 400cc /quad, sym quadlander 250cc
Buggy, axr carbone enduro 400cc

heden
tgb 325 bj 2014

Plaats reactie