Topsnelheid

Crossbone en Carbone
DHL

Re: Topsnelheid

Bericht door DHL » 27 mar 2011, 09:34

Heb gisteren nog een heel tijdje zitten googlen... Ik las op een paar sites dat de crossbones vanaf midden 2006 uitgerust werden met een boite met korte overbrenging. Enkel Carbone behield zijn 'lange' boite. Nu weet ik waarom hij snel optrekt [biggrin5]

Tja, die tandwielen, daar ga ik niet aan beginnen. Zou ik iets kunnen winnen met die Malossi vario? Al was het 5 a 10 km per uur sneller, dan zou ik niet zo dikwijls op topsnelheid moeten rijden want dan zit hij aardig in de toeren. Of zou die motor daar wel tegen kunnen?

martijn

Bericht door martijn » 27 mar 2011, 14:17

met de Malossi vario schijn je wel ongeveer 10 km te winnen.
en ja, ze zijn offroad zeer sterk, 85 km bergop geen probleem.
en op zijn top slecht voor de motor....
ik rij eigenlijk altijd met wat gas over,
ondanks de cdi begrenser ;)
constant volgas lijkt me nooit goed .....
Verleden.......
Buggy, Gs-moon 260cc \ Buggy, axr crossbone 400cc /quad, sym quadlander 250cc
Buggy, axr carbone enduro 400cc

heden
tgb 325 bj 2014

DHL

Bericht door DHL » 27 mar 2011, 18:05

Ja, trekt enorm goed nu. Da's wel fijn natuurlijk, ik rij de berg op hier ook aan 80...(voor de wielerliefhebbers, ik woon hier vlak bij "De Muur")
Maar draait wel veel toeren inderdaad. Met een vario van Malossi zou ik wellicht wat meer reserve hebben.
Misschien weet Mister Mooi of Koos of Chris dat? Jullie hebben allen een Malossi vario he....

Koos
Ik rij een: Quad 4x4
Merk: TGB
Contacteer:

Bericht door Koos » 27 mar 2011, 18:55

DHL schreef:Heb gisteren nog een heel tijdje zitten googlen... Ik las op een paar sites dat de crossbones vanaf midden 2006 uitgerust werden met een boite met korte overbrenging. Enkel Carbone behield zijn 'lange' boite. Nu weet ik waarom hij snel optrekt [biggrin5]

Tja, die tandwielen, daar ga ik niet aan beginnen. Zou ik iets kunnen winnen met die Malossi vario? Al was het 5 a 10 km per uur sneller, dan zou ik niet zo dikwijls op topsnelheid moeten rijden want dan zit hij aardig in de toeren. Of zou die motor daar wel tegen kunnen?
Hier heb je het antwoord. :D
AXR heeft 2 verschillende boite, en legale en en illegale.
De AXR's die 85km/h rijden zijn dus illegale axr's, hier zitten andere tandwielen in en heeft meer vermogen hierdoor.
Een AXR op kenteken heeft 15Kw, en zo'n axr heb jij dus nu niet. [eusa_whistle] Weten ze bij de keuring toch niet.

Ik ben van 85 km/h naar 115 gegaan.
Malossi = 10km/h
Banden = 10km/h
Tandwiel = 10km/h

Dus gooi er een Malossi in en kijk of de buitenste poully glad is. (geen groeven)
Die terrein banden vervangen door straat banden. (axr sport haalde daar zijn snelheid vandaan, scoot mobiel bandjes)
Koos de Moor | www.koosdemoor.nl
Ruska Sprinter 1600 (vw buggy) | Shark Imperator 2006-2007 (de salto bug) | AXR Carbone enduro 2007-2013 | TGB Gunner550 2013-2018 | TGB Blade 1000 EPS 2018-Heden

DHL

Bericht door DHL » 27 mar 2011, 20:02

Hee Koos, bedankt voor je duidelijke antwoord.

Ik ben al blij met 10 per uur extra. Zo heb ik een beetje extra. Dus mijn schoonbroer eens aanspreken of hij het kan... Mijn vorige crossbone heb ik stuk gekregen door de vario open te doen... En dat van die halve maantjes begrijp ik niet zo goed, vandaar...

Ik herinner me dat de axr rond de 100 toch vrij zweverig wordt vooraan. En de jouwe gaat 125 [reddevil]
Maar durf je vaak zo snel rijden?
Ja, ik weet dat nog in het begin toen je de jouwe had hebben we elkaar hier ergens op een meeting ontmoet. Waar dat juist was weet ik niet meer. Heb dan eens meegereden in een rode..
Toen de jouwe 85 liep, kon dat kwaad voor de motor? Die draait wel wat toeren dan he.

DHL

Bericht door DHL » 29 mar 2011, 22:50

Ik wil toch met een iets lager toerental rijden. Wat zou het beste zijn: 2 nieuwe grotere achterbanden kopen (ruimte zat) waardoor de verhouding veranderd wordt of een Malossi Multivar?

til

Bericht door til » 19 apr 2011, 16:47

Hoi alemaal

ik heb vandaag die ring uit de carburator gahaal [eusa_dance]
hij gaat sneler als een batkuip vooruit 95Km en optrek is heel groot verschil met vroeger
wel heel goed opleten als je hem opend met de rubber die er in zit

p.s. heb ge informeert naar de veertjes bij gitrax hij heeft er geen meer de zoektocht gaat verder

ben ook bezich met het zoeken naar een vervanger voor de veertjes

mvg een :D til

DHL

Bericht door DHL » 20 apr 2011, 23:41

Ik heb er nog 2 of 3... Wel laten afkomen van Frankrijk en koste teveel :)
Ik heb ook nog een paar fusees liggen.
Als iemand interesse heeft pm maar.
Ah ja, ook nog 1 bevestiging vooruit.
En nog 1 originele stofkap en eentje die je op maat moet snijden.

Heb de bug verkocht. Wou niet lukken... te ziek om ermee te rijden. Jammer want was een mooie :(

Plaats reactie