Flexibele of starre uitlaat

PGO
Plaats reactie
Jack van Voren
Ik rij een: Buggy 4x2
Merk: PGO

Flexibele of starre uitlaat

Bericht door Jack van Voren » 02 mei 2016, 20:52

Enige tijd geleden was mijn uitlaat in de bocht bij de cilinder afgescheurd. Heb toen met MIG alles weer aan elkaar gelast maar helaas gisteren scheurde alles weer open. Ditmaal naast de las. Via internet kwam ik er achter dat er normaal een stuk flexibele uitlaat tussenin zit. Hoe kom ik dan aan deze starre uitlaat?

De uitlaat is niet voorradig en moet langer wachten ivm de feestdagen. Ik ben 4 dagen vrij en had me op het mooie weer verheugd. Met de buggy natuurlijk....
Nog wat verder gebeld en het op de 'sloop' de voorste bocht van de uitlaat weten te bemachtigen.
De man van wie ik dit gekregen heb adviseerde me om geen flexibele uitlaat te nemen want die gaan toch maar stuk.

Wat moet ik nu doen?
1) beide delen aan elkaar lassen? Deze keer met TIG.
2) een stuk flexibele uitlaat er tussenin lassen?
3) alsnog de nieuwe uitlaat bestellen?
4) ??
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (48.82 KiB) 1824 keer bekeken
Je kunt beter spijt hebben van iets wat je gedaan hebt dan spijt van iets wat je niet gedaan hebt. [content]

PGO BR 250 D
PGO BR 500 D

ruben bron
Ik rij een: Quad 4x4
Merk: TGB

Re: Flexibele of starre uitlaat

Bericht door ruben bron » 02 mei 2016, 21:25

Ik heb al jaren een uitlaat van het Buggyboertje eronder liggen. Deze is met flexibel stuk erin. Heeft regen, zand, modder, zout, sneeuw en wat niet meer gezien, en zit nog steeds!!
Een uitlaat zonder flexibel stuk kan denk ik wel, maar dan moet je in het midden op het lange stuk nog een extra ondersteuning maken. De afstand tussen het blok en de ophanging van de demper is te groot. Daardoor schudt de boel te veel en scheurt 'ie bij de flens.
Ruben

PGO 150 (de Fries verkocht)
PGO 150 (de Belg verkocht)
PGO 250 (de 250)
TGB Blade 250 (verkocht)
TGB Blade 550 lt 4x4

Jack van Voren
Ik rij een: Buggy 4x2
Merk: PGO

Re: Flexibele of starre uitlaat

Bericht door Jack van Voren » 03 mei 2016, 22:15

Hallo Ruben,

Ik heb je raad opgevolgd en een extra beugel gemaakt.
De demper hangt met een vertikale beugel vast en kan moeiteloos naar voor en achter bewegen.
Door middel van een rubber trillingsdemper en metalen strip heb ik nu een beugel gemaakt zodat de demper minder bewegings vrijheid heeft.
De uitlaat hangt geheel spanningsloos.

Het is nu afwachten hoe lang deze het volhoud. Mocht 'ie het alsnog begeven dan ga ik alsnog voor optie 3. (Nieuwe uitlaat)
Je kunt beter spijt hebben van iets wat je gedaan hebt dan spijt van iets wat je niet gedaan hebt. [content]

PGO BR 250 D
PGO BR 500 D

Plaats reactie