Begrenzing PGO Br250?

PGO
Plaats reactie
Supermotography

Begrenzing PGO Br250?

Bericht door Supermotography » 05 apr 2018, 10:22

Hallo Allemaal,

Samen met een kameraad heb ik een BR250 2 zits uit 2007.
Zoals al in mijn voorstel rondje vermeld kocht ik deze als zijnde "motorproblemen" Dit bleek echter een griptang op een benzine leiding die de verkoper niet gezien had.
Gouden koop dus dachten we.

Na wat meter maken loop ik toch tegen een aantal issues aan te noemen;

-Probleem 1-
Doorslaande zekering en 15A &10A het zijn de middelste zekeringen van de voorste en achterste rij.
Gekke is dat dit alleen gebeurd als: 1. onder het rijden gas compleet los gelaten word, geen rem, dan slaat de motor uit. Als je dan weer wil starten licht het display van speedo niet meer op en is de middelste zekering 15A aan de voorste rij zekeringen erdoor. Geval 2; Bij starten van de buggy slaat direct de 10A zekering erdoor van de achterste rij. Beide gevallen komen echter niet consequent voor. Het kan soms ook best even goed gaan.

-Probleem 2-
Buggy gaat niet harder als 47,3 km/H op de teller van de buggy. Het klinkt dan alsof de motor in een toeren begrenzer loopt.
Er zat een pijpje in de uitlaat net voor de bocht deze heb ik reeds verwijderd maar zonder verschil. Nou denk ik zelf dat het of de CDI of een vario ring is?
Iemand andere ideeën waarom de buggy niet doortrekt?

- Probleem 3-
De Buggy wil niet in zn achteruit. Lijkt er op alsof deze compleet afgekoppeld is in de bak. Is dit gebruikelijk zo ja waarom? Moeilijk weer aan te sluiten?

Hoop dat een van jullie antwoord heeft op mijn vragen.

Alvast bedankt voor je antwoord!

Gebruikersavatar
kannema
Berichten: 622
Lid geworden op: 02 jun 2010, 07:52
Ik rij een: Buggy 4x2
Merk: PGO

Re: Begrenzing PGO Br250?

Bericht door kannema » 06 apr 2018, 21:43

Er zijn een aantal punten welke je zal kunnen nakijken.
voor punt 1 denk ik dat je de kabelboom onder de pass. stoel moet controleren op doorslijten.
Ook moet je de negatief aansluitin van de accu contoleren of deze goed contact maakt met het frame.
Ook heb ik zo'n vermoeden dat de varioriem niet correct is, ik denk dat je riem versleten is of dat er een foute riem is geplaatst.
controleer deze punten eerst eens en kijk eens in de manuals van pgo welke zekering er doorslaat. http://www.bqrn.nl/viewforum.php?f=582" onclick="window.open(this.href);return false;

Grt Kornelis.
Pgo 250

Plaats reactie