Achterbruggen

Robert

Achterbruggen

Bericht door Robert » 02 okt 2011, 17:57

Hoi mensen,

Na iets meer dan een jaar en bijna 5000 km van veel rijden en ook veel off road rijden, heb ik een minpuntje gevonden van mijn buggy. En dat zijn de achterbruggen. Aan beide zijden van de buggy heb ik een achterbrug. Dus separate wielophanging.
En op beide bruggen en op beide bruggen op de dezelfde plaats waren ze gaan scheuren. Met als gevolg dat het wiel rechts wel heel scheef kwam te staan. Dit moet in maanden gebeurd zijn. Dus dat is niet echt opgevallen, tot het dus te laat was.
En dus rechts afgebroken op één stang. De rest hield alles min of meer op zijn plaats. Links dus ingescheurd.

Dus alles mooi schoongemaakt, weer mooi gericht, aan elkaar gelast en toen met een halve dikke buis aan de bovenkant verstevigd. Dit over een lengte van bijna 30 cm met in het midden dus de breuklijn. Na een testrit van ongeveer 60km lijkt het erop dat het goed houdt. ( mijn laskunsten zijn nog in opbouw )

Afijn, na meer dan een jaar rijden, met veel off road, de roemeniëvakantie en meer is het niet verwonderlijk dat er iets kapot is gegaan. Maar gelukkig is het iets wat met wat pijp en moeite te maken is geweest.
Ik ben heel benieuwd naar de kwaliteit van mijn laskunsten.

Groet van Robert

Plaats reactie